ZEZWOLENIE NA OPRÓŻNIANIE ZBIORNIKÓW BEZODPŁYWOWYCH LUB OSADNIKÓW W INSTALACJACH PRZYDOMOWYCH OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW I TRANSPORTU NIECZYSTOŚCI CIEKŁYCH

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

1)      wniosek wraz z załącznikami   

 Wniosek o wydanie zezwolenia powinien zawierać:

1) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedziby przedsiębiorcy ubiegającego się o zezwolenie, oraz jego numer identyfikacji podatkowej (NIP);

2) określenie przedmiotu i obszaru działalności;

3) określenie środków technicznych, jakimi dysponuje ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności objętej wnioskiem;

4) informacje o technologiach stosowanych lub przewidzianych do stosowania przy świadczeniu usług w zakresie działalności objętej wnioskiem;

5) proponowane zabiegi z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej planowane po zakończeniu działalności;

6) określenie terminu podjęcia działalności objętej wnioskiem oraz zamierzonego czasu jej prowadzenia.

7) do wniosku przedsiębiorca jest obowiązany dołączyć zaświadczenie o braku zaległości

podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne,

8) oświadczenie, o którym mowa w pkt 7, składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań,

9) przedsiębiorca ubiegający się wyłącznie o zezwolenie na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych powinien udokumentować gotowość ich odbioru przez stację zlewną,

10) aktualne zaświadczenie z ewidencji działalności gospodarczej we właściwym urzędzie gminy lub Krajowym Rejestrze Sądowym,  

Miejsce złożenia dokumentów

Referat Gospodarki Komunalnej – pokój nr 10

Opłaty

Opłata skarbowa w wysokości 107,00zł na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej.

Termin i sposób załatwienia

Wydanie decyzji administracyjnej następuje w terminie do 1 miesiąca od daty wpływu wniosku.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
  2. Uchwała Nr LI/393/2023 Rady Gminy Grodziec z dnia 28 marca 2023 roku w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Grodziec
  3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych.

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje prawo do wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koninie w terminie 14 dni od daty jej otrzymania za pośrednictwem Wójta Gminy Grodziec.

Inne informacje

1) zezwolenie wydaje się na czas oznaczony, nie dłuższy niż 10 lat.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 06 czerwca 2011 12:37
Dokument wprowadzony do BIP przez: Joanna Rowińska
Ilość wyświetleń: 2393
30 sierpnia 2023 12:45 (Radosław Matecki) - Aktualizacja danych sprawy.
17 marca 2023 11:51 (Radosław Matecki) - Dodanie załącznika.
17 marca 2023 11:51 (Radosław Matecki) - Usunięcie załącznika.
Zatrzymaj banner przewijany