Zezwolenie na prowadzenie imprezy masowej

Wymagane dokumenty

Zgodnie z art. 25, ust. 1 ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (tekst jednolity z 2009 r., Dz, U. nr 62, poz. 504) organizator imprezy masowej, nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy, jest zobowiązany wystąpić:

-   do Wójta Gminy Grodziec  z wnioskiem o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej,

-   do Komendanta Miejskiego Policji, Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej, Dyrektora   Pogotowia   Ratunkowego,   Państwowego   Powiatowego   Inspektora   Sanitarnego z wnioskiem o wydanie opinii o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy masowej, ewentualnych zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu (terenu) oraz o przewidywanych zagrożeniach. 

Do wniosku o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej organizator załącza:
1. Graficzny plan obiektu (terenu), na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, wraz z jego opisem zawierający:
a/ oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się osób uczestniczących w imprezie masowej, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji,
b/ oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
c/ oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu, i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
d/ informację o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób uczestniczących w imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów.
2. Instrukcję postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej (w/w instrukcje należy dostarczyć nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej).
3. Terminarz rozgrywek meczy piłki nożnej lub terminarz innych imprez masowych -w przypadku imprez masowych organizowanych cyklicznie.
4. Informację o:
a/ liczbie osób na imprezie masowej,
b/ przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego,
cl liczbie, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej i informacyjnej,
d/ osobie wyznaczonej na kierownika do spraw bezpieczeństwa, w tym jego dane obejmujące imię i nazwisko, numer PESEL, numer i datę wydania zaświadczenia kursu kierowników do spraw bezpieczeństwa imprez masowych, a w przypadku imprez o podwyższonym ryzyku dodatkowo numer i datę wydania licencji pracownika ochrony fizycznej drugiego stopnia,
e/ sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej-w przypadku meczu piłki.nożnej lub imprezy podwyższonego ryzyka,
f/ zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk,
g/ odpłatności za wstęp na imprezę.
5. Opinie Komendanta Miejskiego Policji, Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej, Dyrektora Pogotowia Ratunkowego, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, które powinny zawierać informacje o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy masowej, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu (terenu) oraz o przewidywanych zagrożeniach.

Opinie w/w organów należy dostarczyć nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy masowej.

 

Miejsce złożenia dokumentów

Sekretariat Urzędu Gminy w Grodżcu ul. Główna 17, 62-580 Grodziec pok. 7

Opłaty

Opłata skarbowa za wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej wynosi 82,00 zł.

Dodatkowo za pełnomocnictwo (jeżeli takie występuje) w wysokości 17,00 zł.

Opłatę skarbową można uiścić w formie gotówkowej w kasie Urzędu Gminy lub bezgotówkowej na rachunek bankowy nr: BS o/ Grodziec 48 8530 0000 0600 0185 2000 0002

Potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej należy dostarczyć w chwili złożenia wniosku w sprawie wydania zezwolenia.

W przypadku opłaty bezgotówkowej na przelewie należy dokładnie oznaczyć dane wpłacającego oraz tytuł z jakiego powstało zobowiązanie.

Termin i sposób załatwienia

Wójt Gminy Grodziec wydaje zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej albo odmawia jego wydania wterminie co najmniej 7 dni przed planowanym terminem przeprowadzenia imprezy masowej.

Podstawa prawna

Ustawa o bezpieczeństwie imprez masowych z dnia 20 marca 2009 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2009 r., nr 62, poz. 504).

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koninie w terminie 14 dni od daty wydania zezwolenia lub odmowy jego wydania.

Inne informacje

Kontrola imprez:

W trakcie odbywania się imprezy, na podstawie imiennego upoważnienia udzielonego przez Wójta Gminy Grodziec , może nastąpić kontrola zgodności przebiegu imprezy z warunkami wydanymi w zezwoleniu. W przypadku stwierdzenia niespełnienia przez organizatora imprezy masowej warunków określonych w zezwoleniu, uprawniony przedstawiciel Urzędu Gminy wydaje decyzję o przerwaniu imprezy masowej, nadając jej rygor natychmiastowej wykonalności.

Przepisy karne:

Kto organizuje imprezę masową bez zezwolenia lub niezgodnie z warunkami określonymi w zezwoleniu lub przeprowadza imprezę wbrew zakazowi, podlega grzywnie nie mniejszej niż 240 stawek dziennych, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności od 6 miesięcy do 8 lat (art. 58, ust. 1 ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych z 20 marca 2009 r.).

Szczegółowych informacji o zorganizowaniu i przeprowadzeniu imprezy masowej udziela inspektor Krystyna Szynkiewicz pokój nr 1 tel. 63 2485500 wew. 35 e-mail: szynkiewicz.k@grodziec.pl

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 06 grudnia 2012 15:33
Dokument wprowadzony do BIP przez: Joanna Rowińska
Ilość wyświetleń: 1901
06 grudnia 2012 15:41 (Joanna Rowińska) - Aktualizacja danych sprawy.
06 grudnia 2012 15:33 (Joanna Rowińska) - Utworzenie sprawy.
Zatrzymaj banner przewijany