Zameldowanie na pobyt stały i czasowy trwający ponad 3 miesiące

Jednostka prowadząca

Wymagane dokumenty

Wymagane dokumenty:

Zameldowania na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pisemnym pełnomocnictwem - udzielonym na podstawie art. 33 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego.

  • Dowód osobisty albo paszport.
  • Wypełniony formularz meldunkowy z potwierdzeniem pobytu dokonanym przez właściciela lokalu/domu lub osobę dysponującą innym tytułem prawnym do lokalu (np. najemcę). Potwierdzenia pobytu dokonuje się w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia.
  • Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (do wglądu). Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być: wypis z księgi wieczystej, akt notarialny, umowa najmu, decyzja administracyjna lub inny dokument potwierdzający prawo do lokalu.  
  • Przy zameldowaniu na pobyt stały zaświadczenie o wymeldowaniu z dotychczasowego miejsca pobytu stałego (obowiązek ten nie dotyczy osób, które jednocześnie z zameldowaniem zgłaszają wymeldowanie z dotychczasowego miejsca pobytu);

W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika dodatkowo:

  • Pisemne pełnomocnictwo do zameldowania;
  • Dowód osobisty lub paszport pełnomocnika;

W celu zameldowania na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące nie ma konieczności wymeldowania się w dotychczasowym miejscu pobytu (stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące) - wymeldowanie z poprzedniego miejsca pobytu następuje na podstawie formularza zgłoszenia zameldowania (na pobyt stały lub czasowy). 

Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych  (niepełnoletnie dzieci) czynności meldunkowe wykonuje jej przedstawiciel ustawowy(jeden z rodziców)

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Gminy Grodziec
Biuro Ewidencji Ludności pok. nr 1
tel. 63 2485500 wew. 35

Opłaty

Czynności zgłoszenia wymeldowania nie podlegają opłacie skarbowej.

Opłacie skarbowej w wysokości 17 zł podlega złożenie pełnomocnictwa w tej sprawie. Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu. Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej.
Opłatę skarbową można uiścić w formie gotówkowej w kasie Urzędu Gminy lub bezgotówkowej na rachunek bankowy nr: BS o/ Grodziec 48 8530 0000 0600 0185 2000 0002

Termin i sposób załatwienia

Zameldowania dokonuje się niezwłocznie po złożeniu formularza meldunkowego.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności.

Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego.

Tryb odwoławczy

BRAK

Inne informacje

Ze względu na czas zamierzonego pobytu rozróżnia się następujące formy zameldowania :

1. zameldowanie na pobyt stały,

2. zameldowanie na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące,

Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest zobowiązany zameldować się

w miejscu stałego lub czasowego pobytu najpóźniej w 30 dniu od dnia przybycia do tego miejsca.

 

Zameldowanie ma charakter rejestracyjny.

 

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 05 lutego 2013 12:29
Dokument wprowadzony do BIP przez: Joanna Rowińska
Ilość wyświetleń: 2057
11 października 2022 12:43 (Radosław Matecki) - Dodanie załącznika.
11 października 2022 12:43 (Radosław Matecki) - Usunięcie załącznika.
11 października 2022 12:43 (Radosław Matecki) - Dodanie załącznika.
Zatrzymaj banner przewijany