E-administracja - informacja o możliwości załatwienia spraw urzędowych drogą elektroniczną

Inne informacje

Załatwienie spraw administracyjnych nie zawsze musi wiązać się z osobistą wizytą w urzędzie. Komunikacja z urzędem może odbywać się także drogą elektroniczną - poprzez wykorzystanie specjalnie w tym celu stworzonego portalu internetowego:

  • ePUAP - elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (projekt ogólnopolski)

Wystarczy złożyć wniosek o profil zaufany (bezpłatny odpowiednik kwalifikowanego podpisu elektronicznego), jednorazowo stawić się w  punkcie potwierdzania profilu zaufanego, i można już rozpocząć korzystanie z usług dostępnych na ePUAP.

 

Kto może załatwić sprawę?

Osoba ubiegająca się o potwierdzenie profilu zaufanego przychodzi osobiście (urzędnik musi potwierdzić jej tożsamość).

 

Ile trwa załatwienie sprawy w urzędzie?

Dane weryfikowane są na miejscu; proces potwierdzenia profilu trwa kilkanaście minut.

 

Sprawdź czy posiadasz wszystkie wymagane dokumenty?

Należy zabrać ze sobą ważny dowód osobisty lub paszport.

 

Jakie opłaty należy ponieść i jak to zrobić?

Potwierdzenie oraz korzystanie z profilu zaufanego jest bezpłatne.

 

Jak krok po kroku załatwić sprawę?

Krok 1
Utworzenie konta i złożenie wniosku o profil zaufany.

Aby uzyskać możliwość załatwienia spraw urzędowych drogą elektroniczną, należy wejść na stronę https://epuap.gov.pl/. Założyć konto (Zarejestruj się), zalogować się na konto i wysłać wniosek o potwierdzenie profilu zaufanego.

 

Krok 2
Potwierdzenie swojej tożsamości.

W terminie do 14 dni od wysłania wniosku o potwierdzenie profilu należy udać się do wybranego Punktu Potwierdzającego, aby potwierdzić swoją tożsamość (okazując ważny dowód osobisty lub paszport).

Jeden z takich punktów znajduje się w Sekretariacie w Urzędzie Gminy Grodziec (ul. Główna 17).

 

Jakie przepisy prawne regulują załatwienie tej sprawy?

  1. Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 346),
  2. Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji w sprawie profilu zaufanego i podpisu zaufanego Podpisu z dnia 29 czerwca 2020 r. (Dz.U. Z 2020 r. Poz. 1194)
  3. Zakres i warunki korzystania z ePUAP, w szczególności zasady zakładania kont oraz nabycia funkcjonalności podmiotu publicznego, uregulowane zostały w rozporządzeniu Ministra Cyfryzacji w sprawie zakresu i warunków korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej z dnia 5 października 2016 r. (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1969).

 

Adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej UG Grodziec:  /bc954n5vwe/SkrytkaESP

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 23 lutego 2021 12:45
Dokument wprowadzony do BIP przez: Radosław Matecki
Ilość wyświetleń: 524
23 lutego 2021 12:45 (Radosław Matecki) - Utworzenie sprawy.
Zatrzymaj banner przewijany