I. Niezależnie od ustaleń planu - w trybie określonym w art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami
1. Dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości.
1a. Odpis z rejestru przedsiębiorców (w przypadku spółek prawa handlowego, spółdzielni, przedsiębiorstw).
2. Wypis z katastru nieruchomości (ewidencji gruntów i budynków) i kopia mapy katastralnej, obejmująca nieruchomość podlegającą podziałowi.
3. Pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków, w przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków.
4. Protokół przyjęcia granic nieruchomości wraz ze szkicem granicznym.
5. Wykaz zmian gruntowych.
6. Wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek w ewidencji gruntów jest inne niż w księdze wieczystej.
7. Mapa z projektem podziału.
8. Dokumenty potwierdzające poszczególne cele podziału (zgodnie z art. 95 ustawy o gospodarce nieruchomościami).
II. zgodnie z ustaleniami planu miejscowego, a w przypadku jego braku z przepisami odrębnymi lub z warunkami określonymi w decyzji o warunkach zabudowy:
1. Dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości.
1a. Odpis z rejestru przedsiębiorców (w przypadku spółek prawa handlowego, spółdzielni, przedsiębiorstw).
2. Wypis z katastru nieruchomości (ewidencji gruntów i budynków) i kopia mapy katastralnej, obejmująca nieruchomość podlegającą podziałowi.
3. Decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu (w przypadku braku planu miejscowego).
4. Wstępny projekt podziału (1 egz.)- z wyjątkiem podziałów, o których mowa w art. 95 Ustawy o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity Dz. U. Nr z 2015 roku poz. 782) tj. niezależnie od ustaleń planu miejscowego.
5. Pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków, w przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków.
6. Protokół przyjęcia granic nieruchomości i szkic graniczny.
7. Wykaz zmian gruntowych.
8. Wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek w ewidencji gruntów jest inne niż w księdze wieczystej.
9. Mapę z projektem podziału.
Referat Inwestycji i Planowania Przestrzennego – pokój nr 11
Zgodnie z art. 2, ust. 1, pkt. 1, litera h, ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej, decyzja wydawana na podstawie przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami nie podlega opłacie skarbowej.
Miesiąc od dnia wszczęcia postępowania, sprawy szczególnie skomplikowane – dwa miesiące od dnia wszczęcia postępowania (zgodnie z art. 35 kodeksu postępowania administracyjnego)
Dział III, rozdział 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. gospodarce nieruchomościami
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego
1. Na postanowienie opiniujące wstępny projekt podziału nieruchomości służy stronom zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koninie, za pośrednictwem Wójta Gminy Grodziec. Zażalenie wnosi się w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia stronie.
2. Od decyzji w sprawie podziału nieruchomości służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koninie za pośrednictwem Wójta Gminy Grodziec. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie.
Jeżeli nieruchomość jest przedmiotem współwłasności lub współużytkowania wieczystego, wniosek o podział składają wszyscy współwłaściciele lub współużytkownicy wieczyści.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Grodziec