Gmina Grodziec
ul. Główna 17
62-580 Grodziec
Grodziec: Rozbudowa stacji uzdatniania wody w miejscowości Grodziec wraz z budową sieci wodociągowej w miejscowościach: Stary Borowiec, Stare Grądy, Nowe Grądy i Aleksandrówek.
Numer ogłoszenia: 51482 - 2010; data zamieszczenia: 24.02.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Grodziec , ul. Główna 17, 62-580 Grodziec, woj. wielkopolskie, tel. 063 2485500 w. 25, faks 063 2485500 wew. 22.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa stacji uzdatniania wody w miejscowości Grodziec wraz z budową sieci wodociągowej w miejscowościach: Stary Borowiec, Stare Grądy, Nowe Grądy i Aleksandrówek..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: Rozbudowa stacji uzdatniania wody w miejscowości Grodziec wraz z budową sieci wodociągowej w miejscowościach: Stary Borowiec, Stare Grądy, Nowe Grądy i Aleksandrówek zgodnie z załączoną dokumentacją techniczną i pozwoleniem na budowę nr WA.7351-1046/2007 oraz WA.7351-984/2008. W zakres zadania wchodzi: Stacja uzdatniania wody: - modernizacja budynku głównego SUW z budową nowej konstrukcji dachu; - budowa 2 szt. pionowych stalowych zbiorników wyrównawczych; - remont istniejącej studni ujęcia wody; - budowa technologicznej instalacji wodociągowej i kanalizacyjnej; - budowa zbiornika żelbetowego wód popłucznych; - budowa neutralizatora chloru; - budowa wewnętrznej linii energetycznej podziemnej; - budowa dróg wewnętrznych i chodników utwardzonych kostką betonową; - budowa ogrodzenia z siatki metalowej wokół całej działki; Sieć wodociągowa: - budowa sieci wodociągowej o dł. 22046 m; - budowa przyłączy wodociągowych w ilości 77 szt. o dł. 4191 m; - budowa hydrantów naziemnych i zasuw na ciągu sieci wodociągowej; Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia znajduje się w przedmiarze robót, specyfikacji technicznej i dokumentacji technicznej)..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.25.21.26-7, 45.23.21.50-8.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości: 100.000,00 złotych (słownie: sto tysięcy złotych). Forma wadium. Wadium może być wniesione w następujących formach: a)pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c)gwarancjach bankowych; d)gwarancjach ubezpieczeniowych; e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2007 nr 42, poz. 275). W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja ma być co najmniej gwarancją: bezwarunkową, nieprzenośną, nieodwołalną i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. Gwarancja ma być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a)nazwę zamówienia publicznego, b)nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), Gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, c)określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, d)kwotę gwarancji, e)termin ważności gwarancji (do terminu związania ofertą), f)bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie Gwaranta do zapłacenia pełnej kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zgłoszone w terminie związania ofertą, zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: -odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, -nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, -zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. -na wezwanie , o którym mowa w art. 26 ust. 3 u.p.z.p., nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 u.p.z.p., lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, iż wynikło to z przyczyn nieleżących po jego stronie; Powyższe postanowienia stosuje się odpowiednio do poręczeń, określonych powyżej w pkt. 2.1 lit. b i e. Z treści gwarancji (poręczenie) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi zostać podpisana przez upoważnionego przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację (np. złożony z imienną pieczątką lub czytelny z podaniem imienia inazwiska). W przypadku wadium wnoszonego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, jako zobowiązanego należy oznaczyć wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust.1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy. (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich. W przypadku składania oferty przez spółkę cywilną Wykonawca winien złożyć oddzielnie zaświadczenie dla każdego ze wspólników oraz oddzielnie na spółkę.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykaz robót budowlanych wykonywanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania. Wykonawca musi udokumentować, iż wykonał budowę, przebudowę, rozbudowę lub modernizację minimum jednej stacji uzdatniania wody w oparciu o filtrację ciśnieniową, o wydajności układu filtracji nie mniejszej niż 52 m3/h i wartości robót nie mniejszej niż 1.000.000,00 zł. brutto oraz wykonał budowę minimum jednej sieci wodociągowej o wartości robót nie mniejszej niż 1.500.000,00 zł. brutto. Zamawiający uzna za spełnienie wyżej postawionego warunku, jeśli budowa, przebudowa, rozbudowa lub modernizacja instalacji uzdatniania wody w oparciu o filtrację ciśnieniową obejmowała swym zakresem co najmniej wymianę urządzeń technologicznych (pompy, filtry), budowę pompowni II stopnia (Wykonawcy składający ofertę wspólną winni złożyć jeden wspólny wykaz). Do wykazu Wykonawca zobowiązany jest dołączyć dokumenty potwierdzające, że wykazane roboty zostały wykonane z należytą starannością oraz zgodnie ze sztuką budowlaną.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca jest zobowiązany przedstawić wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z zakresem wykonywanych przez nie czynności wg Załącznika Nr 4 lub pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia. (Wykonawcy składający ofertę wspólną winni złożyć jeden wspólny wykaz).
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Aby udokumentować, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia należy wykazać, że: a)Wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 3.000.000,00 PLN b)Wykonawca posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 3.000.000,00 PLN Polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, na kwotę co najmniej 3.000.000,00 zł (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców, oceniania będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Postanowienia umowy zawarto w: Projekcie umowy. 2. Zmiana terminu zakończenia robót jest możliwa tylko w formie aneksu do umowy w następujących przypadkach: - wstrzymania robót lub przerw w pracach powstałych z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, - gdy prace objęte umową zostały wstrzymane przez właściwy organ z przyczyn niezależnych od Wykonawcy - na czas wstrzymania prac; - gdy zaszła konieczność uzyskania niemożliwych do przewidzenia na etapie planowania inwestycji zgód, pozwoleń, danych od osób trzecich lub właściwych organów - na czas uzyskania zgód i pozwoleń; - gdy zaszła konieczność wykonania dodatkowych robót, niemożliwych do przewidzenia na etapie planowania inwestycji, niezbędnych do dalszego prowadzenia inwestycji podstawowej - na czas tych robót; - działanie siły wyższej, za którą uważa się: wystąpienie w trakcie trwania robót stanu surowego otwartego i robót zewnętrznych niesprzyjających warunków pogodowych, pożaru (który nie powstał z winy Wykonawcy), powodzi. Strona powołująca się na stan siły wyższej zobowiązana jest do niezwłocznego pisemnego powiadomienia drugiej Strony, a następnie do udokumentowania zaistnienia tego stanu. - Zamawiający ma prawo, jeżeli jest to konieczne do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, zgłaszać dokonywanie zmian robót a wykonawca zobowiązany jest wykonać je między innymi w przypadkach: a) rezygnacji z określonych robót i wykonania robót zamiennych, b) zmiany kolejności robót określonych harmonogramem rzeczowo - finansowym, co nie stanowi podstawy do zmiany wartości harmonogramu rzeczowo -finansowego przedmiotu umowy. - W przypadku wystąpienia zmian zawartych w § 4 ust. 1 umowy, spisany protokół konieczności zaakceptowany przez Zamawiającego, będzie stanowił podstawę do wprowadzenia tych zmian do realizacji przedmiotu zamówienia. - Wprowadzone przez Zamawiającego zmiany nie naruszają w jakiejkolwiek mierze postanowień umowy, i nie mogą stanowić podstawy do zmiany terminu zakończenia robót, o którym mowa w § 9 ust. 2 umowy, z zastrzeżeniem § 9 ust. 5 umowy - Wykonawca nie ma prawa wprowadzić jakichkolwiek zmian robót bez pisemnego uzgodnienia z Zamawiającym bądź pisemnego zgłoszenia Zamawiającego, pod rygorem ich nieważności i braku prawa dochodzenia za nie zapłaty lub innych roszczeń.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.grodziec.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy Grodziec, ul. Główna 17, 62-580 Grodziec, pokój nr 11.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.03.2010r. godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Grodziec, ul. Główna 17, 62-580 Grodziec, pokój nr 7.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przedmiotowa inwestycja jest dofinansowana z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, Działanie 321: Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej pn. Rozbudowa stacji uzdatniania wody w miejscowości Grodziec wraz z budową sieci wodociągowej w miejscowościach: Stary Borowiec, Stare Grądy, Nowe Grądy i Aleksandrówek.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Niniejsze ogłoszenie zostało podane do publicznej wiadomości poprzez zamieszczenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Grodziec oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Grodziec.
Wójt Gminy Grodziec
Piotr Juszczak
Grodziec, dnia 24.02.2010 r.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Grodziec