Zaproszenie do składania ofert na usługi integracji społecznej na rzecz dzieci i młodzieży oraz rodzin
Grodziec, dn. 11.03.2009r.
ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT NA
Usługi integracji społecznej świadczone
na rzecz społeczności GMINY GRODZIEC
W ramach środków uzyskanych przez Rząd Rzeczpospolitej Polskiej z kredytu Międzynarodowego Banku Odbudowy i Rozwoju (Bank Światowy) na Poakcesyjny Program Wsparcia Obszarów Wiejskich (PPWOW) Gmina Grodziec uzyskała dotację w wysokości 250.726,00 zł PLN, której część w wysokości 55.937,12 zł PLN przeznacza na realizację niżej określonych usług.
1. ZAMAWIAJĄCY
Gmina Grodziec (zwany dalej Zamawiającym) zaprasza zainteresowanych kwalifikowanych usługodawców do składania ofert na świadczenie wszystkich lub wybranych usług integracji społecznej mieszkańcom Gminy spośród usług opisanych poniżej.
Usługodawcy mogą składać oferty, gdy spełniony jest jeden z poniższych warunków
· usługa nie jest powtórzeniem dotychczasowego zakresu działań realizowanych przez danego usługodawcę z udziałem środków publicznych (nie dotyczy działań realizowanych w ramach PPWOW), lub też dotyczy usług świadczonych przez tego usługodawcę na rzecz dodatkowych beneficjentów;
· usługa będzie realizowana w partnerstwie[1] społeczno-publicznym z innymi usługodawcami.
2. SPOTKANIE INFORMACYJNE
Spotkanie informacyjne dla zainteresowanych, potencjalnych usługodawców odbędzie się w Urzędzie Gminy w Grodźcu (Sala narad), dnia 18.03.2009r.
o godzinie 10ºº.
3. PROCEDURA
Zgodnie z §3 pkt. 2 Porozumienia o współpracy przy realizacji Poakcesyjnego Programu Wsparcia Obszarów Wiejskich zawartego pomiędzy Zarządem Województwa, w związku z art. 4 ust. 1 lit. a Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 Nr 233 poz. 1655) wybór usługodawców odbywać się będzie w oparciu o procedurę CPP ((ang.) Community Participation in Procurement – Udział społeczności w zamówieniach) Banku Światowego opisaną w Podręczniku Realizacji Programu Integracji Społecznej dostępnym pod następującym adresem: http://www.ppwow.gov.pl. Podręcznik zawiera również informacje nt. kosztów kwalifikowanych, podmiotów uprawnionych do świadczenia usług jak również formularze wykorzystywane w realizacji programu.
4. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA (SZCZEGÓŁOWY OPIS POSZCZEGÓLNYCH CZĘŚCI)
OFERTY CZĘŚCIOWE
Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych.
OFERTY WARIANTOWE
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych wariantowych.
Część I
4.1. USŁUGI DLA DZIECI I MŁODZIEŻY
Zamawiający zaprasza do składania ofert na świadczenie usług integracji społecznej na rzecz dzieci i młodzieży mających na celu wsparcie wszechstronnego rozwoju dzieci w wieku szkolnym oraz wyrównywanie szans edukacyjnych i życiowych poprzez:
4.1.1. promocja aktywności fizycznej i zdrowego trybu życia dzieci i młodzieży
z terenu Gminy poprzez organizację pozalekcyjnych zajęć sportowo – rekreacyjnych i rozwijaniu drużyn pożarniczych;
Celem usługi jest:
- Organizacja pozalekcyjnych zajęć sportowo-rekreacyjnych, służących poprawie zdrowia dzieci i młodzieży
- aktywizacja i integracja środowiskowa przy współuczestnictwie młodzieżowych drużyn pożarniczych
- Rozwijanie własnych zainteresowań
4.1.2. rozwój sportu wśród dzieci i młodzieży poprzez organizację cyklicznych zajęć sportowych i udział w turniejach piłkarskich.
Celem usługi jest:
- Zwiększenie kondycji fizycznej dzieci i młodzieży poprzez organizację zajęć sportowych.
- zapobieganie niedostosowaniu społecznemu dzieci i młodzieży
KWOTA DOSTĘPNA NA REALIZACJĘ WSZYSTKICH USŁUG CZĘŚCI I NIE MOŻE PRZEKROCZYĆ KWOTY 27.929,09 zł
Zamawiający zastrzega sobie prawo podziału środków pomiędzy w/w usługi w trakcie rozpatrywania ofert przez Komisję Konkursową.
Część II
4.2. USŁUGI DLA RODZIN
Zamawiający zaprasza do składania ofert na świadczenie usług integracji społecznej na rzecz rodzin mających na celu aktywizację i wspomaganie rodzin w celu integracji ze środowiskiem lokalnym, wzmocnienie więzi rodzinnych oraz wspomagania rodzin w zagospodarowaniu czasu wolnego poprzez:
4.2.1. kontynuacja specjalistycznego poradnictwa rodzinnego: terapeutycznego, psychologicznego, pedagogicznego w kilku miejscowościach Gminy Grodziec;
Celem w/w usług jest:
- Zwiększenie dostępu mieszkańców Gminy Grodziec do specjalistów z zakresu poradnictwa rodzinnego
- Pomoc dla rodzin borykających się z problemami uzależnień i nieporadnością opiekuńczo-wychowawczą
- Pogłębianie wiedzy na temat problemów społecznych występujących w rodzinie
4.2.2. kultywowanie tradycji regionalnych oraz integracji międzypokoleniowej mieszkańców Gminy poprzez organizowanie festynów rodzinnych;
Celem w/w usług jest:
- Upowszechnianie dziedzictwa kulturowego oraz tradycji regionalnych
- Aktywizacja i integracja mieszkańców Gminy
- Wzmacnianie więzi rodzinnych.
4.2.3. zorganizowanie spotkania integracyjnego z udziałem dzieci i młodzieży niepełnosprawnych.
Celem w/w usług jest:
- wyrównywanie szans życiowych osób niepełnosprawnych oraz zapobieganie przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu i dyskryminacji
- Wzrost integracji społecznej. Wzmacnianie więzi społecznych. Wzmocnienie partycypacji społecznej.
KWOTA DOSTĘPNA NA REALIZACJĘ WSZYSTKICH USŁUG CZĘŚCI II NIE MOŻE PRZEKROCZYĆ KWOTY 28.008,03 zł
Zamawiający zastrzega sobie prawo podziału środków pomiędzy w/w usługi w trakcie rozpatrywania ofert przez Komisję Konkursową.
5. UPRAWNIENI USŁUGODAWCY
Podmiotami uprawnionymi do ubiegania się o zamówienie w ramach niniejszej procedury są:
1. Organizacje pozarządowe (NGOs)
2. Organizacje kościelne
3. Prywatni usługodawcy: firmy, osoby fizyczne, spółdzielnie socjalne,
4. Samorządy zawodowe, organizacje samorządu gospodarczego, izby rolnicze
5. Jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego, stowarzyszenia jst i im podległe jednostki organizacyjne,
6. KRYTERIA OCENY TECHNICZNEJ
1. w odniesieniu do Części I ( pkt. 4.1.1.)
a. zgodność z warunkami realizacji i zakresem zamawianych usług
b. dysponowanie odpowiednią bazą lokalową , zabezpieczonym terenem
c. dysponowanie min. 1 osobą z wykształceniem wyższym kierunek pedagogika lub pokrewne oraz min. 2 letnim doświadczeniem w pracy z młodzieżą oraz min. 1 osobą z wykształceniem wyższym kierunek wychowanie fizyczne oraz min. 2 letnim doświadczeniem w pracy z młodzieżą
d. przedstawienie spójnego programu realizowanych zajęć
Zamawiający oceni spełnienie powyższych minimalnych kryteriów technicznych w oparciu o następujące dokumenty/oświadczenia:
.
· Oświadczenie o posiadaniu pomieszczenia z wymaganym wyposażeniem
· CV personelu mającego realizować usługi
WAŻNE!!!
Partnerzy są zobowiązani do zawarcia umowy partnerskiej i przedłożenia jej na etapie podpisywania umowy na realizację usługi, która określi zasady i zakres współpracy, sposoby rozliczania środków pomiędzy partnerami, podział odpowiedzialności za realizację usług, komunikowania się partnerów przez cały okres realizacji.
2. w odniesieniu do Części I ( pkt. 4.1.2.)
a. zgodność z warunkami realizacji i zakresem zamawianych usług
b. dysponowanie odpowiednią bazą lokalową , zabezpieczonym terenem
c. dysponowanie min. 1 osobą z wykształceniem wyższym kierunek pedagogika lub pokrewne oraz min. 2 letnim doświadczeniem w pracy z młodzieżą oraz min. 1 osobą z wykształceniem wyższym kierunek wychowanie fizyczne oraz min. 2 letnim doświadczeniem w pracy z młodzieżą
d. przedstawienie spójnego programu realizowanych zajęć
Zamawiający oceni spełnienie powyższych minimalnych kryteriów technicznych w oparciu o następujące dokumenty/oświadczenia:
.
· Oświadczenie o posiadaniu pomieszczenia z wymaganym wyposażeniem
· CV personelu mającego realizować usługi
WAŻNE!!!
Partnerzy są zobowiązani do zawarcia umowy partnerskiej i przedłożenia jej na etapie podpisywania umowy na realizację usługi, która określi zasady i zakres współpracy, sposoby rozliczania środków pomiędzy partnerami, podział odpowiedzialności za realizację usług, komunikowania się partnerów przez cały okres realizacji.
3. w odniesieniu do Części II (pkt. 4.2.1.)
a. zgodność z warunkami realizacji i zakresem zamawianych usług
b. dysponowanie odpowiednią bazą lokalową
c. zaangażowanie osób z odpowiednimi kwalifikacjami i doświadczeniem
d. przedstawienie spójnego programu realizowanych zajęć
Zamawiający oceni spełnienie powyższych minimalnych kryteriów technicznych w oparciu o następujące dokumenty/oświadczenia:
.
· Oświadczenie o posiadaniu pomieszczenia z dostępem do sanitariatów
· CV personelu mającego realizować usługi
4. w odniesieniu do Części II (pkt. 4.2.2.)
a. zgodność z warunkami realizacji i zakresem zamawianych usług
b. dysponowanie odpowiednią bazą lokalową , zabezpieczonym terenem
c. zaangażowanie osób z odpowiednimi kwalifikacjami i doświadczeniem
d. przedstawienie spójnego programu realizowanych zajęć
Zamawiający oceni spełnienie powyższych minimalnych kryteriów technicznych w oparciu o następujące dokumenty/oświadczenia:
.
· Oświadczenie o posiadaniu pomieszczenia, terenu z wymaganym wyposażeniem
· CV personelu mającego realizować usługi
WAŻNE!!!
Partnerzy są zobowiązani do zawarcia umowy partnerskiej i przedłożenia jej na etapie podpisywania umowy na realizację usługi, która określi zasady i zakres współpracy, sposoby rozliczania środków pomiędzy partnerami, podział odpowiedzialności za realizację usług, komunikowania się partnerów przez cały okres realizacji.
5. w odniesieniu do Części II ( pkt. 4.2.3.)
a. zgodność z warunkami realizacji i zakresem zamawianych usług
b. dysponowanie odpowiednią bazą lokalową , zabezpieczonym terenem
c. zaangażowanie osób z odpowiednimi kwalifikacjami i doświadczeniem
d. przedstawienie spójnego programu realizowanych zajęć
Zamawiający oceni spełnienie powyższych minimalnych kryteriów technicznych w oparciu o następujące dokumenty/oświadczenia:
.
· Oświadczenie o posiadaniu pomieszczenia, terenu z wymaganym wyposażeniem
· CV personelu mającego realizować usługi
WAŻNE!!!
Partnerzy są zobowiązani do zawarcia umowy partnerskiej i przedłożenia jej na etapie podpisywania umowy na realizację usługi, która określi zasady i zakres współpracy, sposoby rozliczania środków pomiędzy partnerami, podział odpowiedzialności za realizację usług, komunikowania się partnerów przez cały okres realizacji.
Usługodawca zobowiązany jest do przedstawienia w Ofercie Techniczno – Finansowej informacji nt. spodziewanych rezultatów oferowanych usług, sposobu monitorowania ich osiągnięcia, przewidywanych działań informacyjnych, jak również informacji dotyczących zapewnienia trwałości podejmowanych działań.
7. PROCEDURY SKŁADANIA I OCENY OFERT
SKŁADANIE OFERT
a) Oferty techniczno-finansowe przygotowane z użyciem formularzy załączonych do niniejszego ogłoszenia, należy składać w zaklejonej kopercie osobiście lub za pośrednictwem poczty ( decyduje data wpływu) do Urzędu Gminy w Grodźcu , ul. Główna 17 ; 62-580 Grodziec w terminie do 02.04. 2009 r.
b) Oferta winna być ważna przez co najmniej 30 dni od daty określonej w pkt. a)
c) Oferta winna być dostarczona w zamkniętej kopercie z dopiskiem
„Oferta na świadczenie usług:
1. Promocja aktywności fizycznej i zdrowego trybu życia dzieci i młodzieży
z terenu Gminy poprzez organizację pozalekcyjnych zajęć sportowo – rekreacyjnych i rozwijaniu drużyn pożarniczych
2. Rozwój sportu wśród dzieci i młodzieży poprzez organizację cyklicznych zajęć sportowych i udział w turniejach piłkarskich
3. Kontynuacja specjalistycznego poradnictwa rodzinnego: terapeutycznego, psychologicznego, pedagogicznego w kilku miejscowościach Gminy Grodziec
4. Kultywowanie tradycji regionalnych oraz integracji międzypokoleniowej mieszkańców Gminy poprzez organizowanie festynów rodzinnych.
5. Zorganizowanie spotkań integracyjnych z udziałem dzieci i młodzieży niepełnosprawnych;
ponadto na kopercie winny zostać umieszczone dane adresowe Usługodawcy.
OCENA OFERT
1. Ocena ofert i wybór najkorzystniejsze oferty odbywać się będzie w 3 etapach:
a. Ocena spełniania minimalnych kryteriów technicznych określonych w pkt.6
b. Wybór najkorzystniejszej oferty (ofert).
Przy ocenie ofert, ustalaniu ich rankingu i podejmowaniu decyzji o udzieleniu zamówienia Komisja będzie brała pod uwagę zapisy przedstawionej oferty, współpracę z partnerami lokalnymi, oferowaną jakość usług, ich innowacyjność, trwałość, oraz ekonomiczność i efektywność działań zaproponowanych przez Usługodawcę.
c. Negocjacje szczegółów umowy z wybranym(i) Usługodawcą (-ami) (jeśli takie negocjacje okażą się niezbędne),
2. Ostateczna decyzja dotycząca złożonych wniosków zostanie ogłoszona w ciągu tygodnia od wyznaczonego terminu składania ofert, poprzez umieszczenie jej na stronie internetowej Urzędu Gminy oraz na tablicy ogłoszeń.
3. Decyzja Zamawiającego jest ostateczna, nie wymaga uzasadnienia i nie podlega procedurom odwoławczym. Jeśli Usługodawca nie zgadza się z decyzją Zamawiającego, winien złożyć umotywowany wniosek do Zamawiającego z kopią do Dyrektora Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej. Zamawiający winien dołożyć wszelkich starań do polubownego rozwiązania sporu.
4. Z wybranym(i) oferentem(ami) zostanie zawarta umowa/porozumienie oparte na wzorach załączonych do niniejszego ogłoszenia.
8. KONTAKT Z ZAMAWIAJĄCYM
W celu uzyskania dodatkowych informacji Zainteresowani proszeni są o skontaktowanie się z Panią Beatą Nowicką – Sekretarzem Gminy , pokój nr 15, tel. 063 2485500, e-mail ug@grodziec.pl
9. ZAŁĄCZNIKI
1. Formularz Oferty
2. Wzór Umowy/porozumienia
3. Wzór Sprawozdania
4. Koszty podlegające finansowaniu
5. Wzór listu intencyjnego
Wójt Gminy
/-/ Piotr Juszczak
[1] Partnerzy zobowiązani będą do przedłożenia umowy partnerskiej nie później niż w momencie podpisania umowy na realizację usług (porozumienia wewnętrznego), na etapie konkursu wystarczającym jest złożenie listu intencyjnego jak również wskazanie pełnomocnika do działania w imieniu przyszłego partnerstwa.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Grodziec